به کاهش یا افزایش ارتفاع خودرو از حالت استاندارد یا معمولی، اصطلاحا ارتفاع زدن یا ارت زدن گفته میشود. شایعترین روشی که برای ارتفاع زدن استفاده میشود، کم کردن و یا بریدن کمک فنر خودرو میباشد که بسیار غیر استاندارد بوده و معمولا سبب میشود تا خودرو در سواری دچار مشکلات گوناگونی شود.
هر خودرو دارای یک سری اندازه های استاندارد است که خارج کردن آن ها از استاندارد ممکن است گاها باعث ایجاد مشکلاتی برای خودرو شود. یکی از این استانداردها، ارتفاع خودرو از سطح زمین می باشد که معمولا توسط افراد دستکاری شده و کم و زیاد می شود. اکثرا دستکاری ارتفاع خودرو به سبب اهدافی همچون اسپرت کردن یا تیونینگ خودرو انجام می شود.
اگر این تغییر ارتفاع به درستی انجام نشود، قطعا باعث بروز مشکلاتی در آیرودینامیک و سواری خودرو خواهد شد که راننده را مجاب می کند تا ارتفاع را به حالت استاندارد خود برگرداند. با ما در ادامه همراه باشید تا در رابطه با ارتفاع زدن خودرو مباحثی را عنوان کرده و معایب ارتفاع زدن ماشین را مورد بررسی قرار دهیم.
ارتفاع زدن به چه معنی است؟
استانداردترین روش برای ارتفاع زدن ماشین ، استفاده از کمک فنر های مخصوص و اسپرت است که معمولا باعث می شوند تا ارتفاع خودرو از حالت معمول کمتر شده و در نتیجه سطح زیرین خودرو به زمین نزدیک تر شود. کمک فنرهای اسپرت با طراحی خاصی که دارند سبب می شوند تا خودرو علاوه بر اینکه از ارتفاع کمتری برخوردار شود، سواری نرم تری را نیز به خودرو ببخشد و در نتیجه در دست انداز ها کمتر متوجه غیر استاندارد بودن خودرو شوید. البته ارتفاع زدن ماشین ، همیشه با معایب بسیار همراه نیست و اگر این کار به صورت استاندارد و اصولی انجام شود، در پاره ای از موارد حتی عملکرد خودرو را بهبود نیز می بخشد. ما در ادامه ابتدا به معایب ارتفاع زدن ماشین پرداخته و پس از آن مزایایی که از ارتفاع زدن بدست می آیند را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.البته ارتفاع زدن ماشین ، همیشه با معایب بسیار همراه نیست و اگر این کار به صورت استاندارد و اصولی انجام شود، در پاره ای از موارد حتی عملکرد خودرو را بهبود نیز می بخشد. ما در ادامه ابتدا به معایب ارتفاع زدن ماشین پرداخته و پس از آن مزایایی که از ارتفاع زدن بدست می آیند را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.
معایب ارتفاع زدن ماشین
علاوه بر مواردی که ذکر شد، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که معمولا اتومبیل هایی که ارتفاع یا ارت زده باشند مشتری چندانی نداشته و تنها افرادی که به این اتومبیل ها علاقه مند هستند نسبت به خرید آن ها اقدام می کنند. از آنجا که بیشتر افرادی که به دنبال خرید اتومبیل کارکرده هستند، ترجیح می دهند تا اتومبیل به حالت استاندارد خود نزدیک باشد، در نتیجه باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید.
مزایای ارتفاع زدن ماشین
اما همانطور که اشاره شد، ارتفاع زدن خودرو تنها دارای معایب نیست و برخی مزایا نیز دارد که اگر در حالت استاندارد و از روی اصول انجام شود، می تواند حس بسیار خوبی را نیز به راننده القا کند. در ادامه تعدادی از مزایای ارتفاع زدن خودرو ذکر شده است که با یکدیگر به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
انواع روش های ارتفاع زدن
روش دیگری که برای این کار وجود دارد، گرم کردن فنر است. با گرم کردن فنر، فاصله دورهای فنر به یکدیگر نزدیکتر شده و در نتیجه ارتفاع فنر کاهش می یابد، اما این روش نیز به دلیل اینکه میزان کارایی فنر را در دست اندازها و ناهمواری های جاده کاهش می دهد، اصلا توصیه نمی شود و کاملا غیر استاندارد است.
اما روش استاندارد و بهتری که برای ارتفاع زدن خودرو پیشنهاد می شود، استفاده از کمک فنر های اسپرت به جای کمک فنرهای معمولی خودرو است. در این روش، کلیه کمک فنرها، با کمک فنر های اسپرت، تنظیم شونده و یا هیدروپنوماتیک تعویض می شوند و ارتفاع خودرو کاهش داده می شود. این روش استانداردترین روش ممکن برای کاهش ارتفاع خودرو است که اگر فنرها از جنس مرغوبی انتخاب شوند می توانند لذت سواری را برای راننده به ارمغان بیاورند.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
اپلیکیشنهای برتر هواشناسی
5 خوراکی برای بهبود و جلوگیری از جوش و آکنه
خودروی ۷ سرنشینِ فوق لوکس لکسوس+تصاویر
ابزاری برای مسدودکردن اسپمها و ایمیلهای ناخواسته
اختلاف سنی عجیب بازیگران ایرانی با همسرانشان + تصاویر
تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مجله اینترنتی جاچیز می باشد.